En dag med Shorty

Dagen har varit kanon. Inge jobb för det var regn och rusk imorse. Så först följde jag med pappa till Jula. Medans jag var där kopierade jag min cykel nyckel så inte den försvinner, slarvig som man är. Sen åkte jag hem till Fia och Jocke. Vi tog en sväng förbi Nisses i smedjebacken. Maassa fina saker till min o manis blivande lägenhet. Handlade lite såklart. Och nej jag har inga pengar egentligen .. men till lägenheten verkar jag alltid hitta en lösning att shoppa. Som shorty säger .. "shop till you drop" Yes if i could !
Jockmock var även med på våran dag. Efter nisses åkte vi och hälsade på farmor o farfar i ludvika. Köpte med fika och var där lite grann :) Såklart kan man ju inte åka hem utan att springa in på världens bästa dollarstore .. och den finns ju i Ludvika. Så där fynda jag på igen ;P
Vi blev lite förvånade att det fanns bra affärer i Ludvika ändå .. så litet o ruttet men indrednings butiker det har de. Såndär otroligt fint lantlig stil. Man vill ju verkligen ha allt oxå. Gud va pengar gör mkt .. sånna här dagar blir jag grinig på kändisar som har så mkt pengar att dom kan torka sig i arslet med 1000 lappar och vi som inte har det då ? TÄNK PÅ OSS... skicka till hökviken 155 ... she likes to buy stuff !!!!!!!
Avslutade dagens shoppingtur med BurgerKing. Fick precis reda på att jobbet på juvelen som jag trodde jag skulle få .. kraschade lite. Var mkt anställningsskit o bara praktik o sånt som jag inte alls hade vetat om. Så dags att söka nya jobb IGEN. Känns som det är det ända jag gör. Att det ska vara så svårt att hitta nått. Kan det inte vara som Oslo .. man kan få vilket jobb som helst där utan utbildning. Här tar man det man får, om man ens får nått :/ Blir less ...
Men .. måste hitta ljuset i det hela. Jag är otroligt bra på att gräva ner mig ! Så nu sitter Shorty o hjälper mig med jobbsökande o cv fixande, så imorn har jag en lång dag framför mig med massa att göra.

Det här handlade jag idag. Kommer bli perfekt till hemmet :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0