Första Advent



Ibland är jag envis. Igår var jag och Ida på jobbet. Hon sa "åh imorse dukade jag fram advents frukost till Marcus" Nej ida, första advent är nästa helg. Det är alltid första söndagen i December.
Till slut fick vi kolla kallendern.. och jag hade fel =P Jag som har hört så många prata om att det är första advent på söndag (igår) men hela tiden tänkt "va kul att dem tror att det är denna helg". haha inte att tänka "frida.. undrar om du har fel?!" haha. Hur som helst. jag hade vrål fel :)
Missade tyvärr den mysiga första advent. Skulle handla fina julsaker i lördags men fick lov att jobba. Idag är 14e dagen i sträck. Och har 5 more to go sen är jag ledig i 2 dagar :)
Mamma lovade faktiskt mig att åka till dollar efter jobbet idag, det var snällt. Så nu ska jag dit efter 5 och köpa en julstjärna och lite annat fin för att spajsa upp lägenheten. Jag tror att vi får ta första advents fikat ikväll istället. eftersom inte emanuel tycker om lussebullar eller glögg, då får han väl äta pepparkakor. Jag tänkte nog baka en kladdkaka senare oxå, hittat ett nytt recept på internet med nötter=P Mums måste testas.
Jag får väl sitta och dricka glögg iaf.

I helgen blev det lite fest. Efter jobbet i lördags blev det först tacos med Mani och sen gick jag ner till Shorty och vi hällde i oss kall glögg med is och blev lite kanon på det. Fick även någon shot utav Jocke =P
Kvällen slutade på club Åh. Ingen höjdare tycker jag. Saknar Harrys :( Nu var det gjort, behöver man inte gå ut på ett tag igen =P

Sitter på jobbet nu. Halvseg. Ville inte gå upp imorse. Ännu en vecka. Men längtar till helgen, fredag ut på middag med karln. Lördag ska vi åka till uppsala o hälsa på kenneth och malin o deras nya bebis :) Sen myskväll hos Vero Linda. Blir nog bra !

Ha en trevlig måndag och stå ut :)


Kommentarer
Postat av: spilly

Haha underbara du, känns som en Frida moment!

2009-11-30 @ 17:35:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0