So himla segt

Idag tycker jag att det var lite segt på jobbet. Vaknade imorse, skyndade mig upp vid 9, hade lite saker att fixa. Sen kollar jag i min kalender... då börjar jag 14:30 och inte 12 som jag trodde.
Hur som helst, gick till mormor och fick frukost och äppelpaj :) Sen åkte vi och hälsade på min morbror i stan. Skrattade när jag kom in i hans lägenhet, han har regnbågens färger i hela lägenheten. Inte direkt "stilrent" och fint :P Men .. alla är väl olika, och tur är det tycker jag !
Sedan gick vi ner på stan och jag hade lite ärenden. Små kikade på lite jul saker. Träffade min gamla stammis gubbar från Geislerska :) Dem är så snälla och söta !
Sen var det jobb dags, och sen dess har det gått segt. Snart har jag lunch och då ska jag se på the city och the hills. Det kom ju ett nytt avsnitt i onsdags :) Yeay.

Imorn åker älsklingen och spelar bandy mot våra gamla vänner Micke och Anders. Hoppas att det går bättre för oss. Vi behöver det här :) Jag ska istället jobba och sen åker jag nog till mamma och pappa i hökviken på oxfilé, lite idol och bandyuppdatering. Ska även hjälpa henne att måla lite till julmarknaden. (jag har ju blivit expert på att måla tror jag) emanuel kommer hem och jag har målat om det mesta till vitt =P Sorry, men jag vet att både du och jag tkr det är finare så :)

Imorn ska jag vara en mer stöttande bandy fru .. det slutade med att jag var lite mer "ledsen/besviken" efter Hammarby matchen än Emanuel och jag drog verkligen ner på stämningen. Men det är inte så lätt när det kommer till sport och ett lag som jag har följt sen massvis med år tillbaka. Jag tycker bara synd om dem och då blir även jag ledsen... MEN fruarna ska ju sitta hemma och vara stöttande. Ska förbättra mig på den rollen !

Man märker verkligen hur nära  julen är nu, blir så laddad av allt i affärerna. Börjar redan planera julklappar och det ser bra ut. Men först så vill jag att LÖNEN ska komma! I need it !

 

Ha en trevlig kväll nu så ska jag jobba vidare :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0