Tungt. Jag är för klen

Igår var ingen bra dag .. innan jobbet var jag inte alls på G, ville bara vara hemma. Men tog mig till Vero. Såklart släpper n'är man går in i butiken och bara tänker "sälj och var glad". Det funkar verkligen. Men direkt man åker därifrån ... så var det samma humör som innan. Its haunting me.
Jag är trött. Trött på att komma hem sent på kvällarna. Trött på att inte få träffa min kille så mkt som jag vill. Trött på att jag inte hinner träna. Trött på att jag inte hinner tvätta eller sköta lägenheten. Har jobbat lite för mkt nu, knappt haft en dag ledig och jobbat konstiga timmar så dagarna försvinner och man hinner inte göra något annat.
Jag måste hinna ta hand om mig själv och saker omkring mig. Känner inte att jag kunnat det nu och igår kom allt .. usch det är inte jag att må dåligt eller vara nere. Jag ska vara glad och sprallig. Jämt. Det är FRIDA !
Så min käre karl sa till mig igår kväll .. va hemma från jobbet en dag. Vila. Träna. Ta hand om dig....
så idag lyssnade jag och stannade hemma. Måste göra massa nytta för att känna att jag gör rätt. Har börjat städa lite, ska diska hela berget som finns i köket, gå ut med alla sopor, dammsuga, bädda sängen, sno en tvätt tid, träna, gå upp med saker till förrådet, kanske ta en promenad ? MEN de jag ska göra nu .. är äta frukost och dricka kaffe och juice till mina 2 the hills och the city avsnitt som jag har missat. UNDERBART.
Det jag även skulle behöva idag är att SHOPPA. Mår alltid bra utav det, räckte bara med att prata med Emanuel om kläder igår så blev jag gladare :P Synd att jag inte har pengarna för att shoppa just nu. Kom nu lön.

btw .. kaffe maskinen funkar inte att göra kaffe med. Vad gör jag för fel :( ? ååhh vill ha kaffe juu

Vill se framemot nått . . . .nu ser jag bara framemot ikväll tills min andra hälft kommer hem och kramar mig

Kommentarer
Postat av: Sofia

Men bygg en bro :) Jag säger då det.. tänk hur vi har det nu, man tycker inte man har tid med nåt. Man ska hinna jobba, städa, tvätta, laga mat, handla mat, umgås med sina vänner, umgås med sin sambo, träna.. och man har ingen tid. Tänk sen när man får barn, kommer inte hinna nånting!!!

2009-10-14 @ 12:02:44
URL: http://sofija023.blogg.se/
Postat av: Emma

Sofia, du har fått det om bakfoten...det är när man får barn som man FÅR tid! För då ser man till att ta sig den tiden...så är det bara! Allt går ut på att vara en bra mamma/pappa och för att vara det måste man må bra själv, alltså ser man till att ta sig tid för att göra de saker som man mår bra av! Mycket enkelt :)

Ta hand om dig nu, Frida!!

Kramar från bandymorsan ;)

2009-10-19 @ 16:39:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0