En liten uppdatering sedan flytten ...


Nu har vi kommit ner till storstaden. Det började lite trubbel. Vi blev lovar flytthjälp men det sket sig sista veckan. Tur att man har underbara familjer som ställer upp, så vi klarade det på egen hand.
När vi kom ner till lägenheten var den ej städad .. där fick vi vänta några extra timmar en lördag på att han skulle städa klart. Sedan var det dags att packa in våra grejor.
Hela helgen har Emanuels familj varit här och hjälpt oss. Mycket med att montera ihop våra nya grejor från Ikea. Tv skåp, soffa + soffbord :)
I söndags åkte de hem och vi försatte att piffa upp lägenheten.
Vi har nu lärt oss att åka spårvagn, har lite koll på vart saker och ting ligger. Inte lika svårt som jag trodde. Idag åkte jag och emanuel in till stan för att ta en lunch. Jag hade nästan sten koll :) Det blev en mysig ute servering på avenyn. Ikväll ska jag måla lite i hallen. Imorgon ska jag fika med Helena. Igår var jag hos Anne och så hjälpte hon mig med lägenheten dagen innan det. Jag stormtrivs än så länge :)

Här är några bilder på vardagsrummet och köket som är klart:




Nu är det dags för mig att sätta igång med målningen i hallen. Det är mintgröna lister och dörrar som måste veck snarast :)

Jag återkommer senare med fler bilder när resten är klart !! CIAO




Kommentarer
Postat av: sofia

Lovely frida. Riktigt snyggt!

2010-08-05 @ 09:15:56
URL: http://sofija023.blogg.se/
Postat av: Sofie

Vad fint Frida, inte alls som jag föreställde mig när du förklarde ;) Får dra mig till Götet snart och hälsa på er <3

2010-08-05 @ 17:50:13
URL: http://superslurp.blogg.se/
Postat av: Sariiis



åh vad fiiint :) jag vill komma och hälsa på dig nuuu ju! vad skönt att alls känns bra iallafall. keep on bloggin, jag äääälskar att läsa om hur du har det :) berätta allt!



saknar dig min fisunge!

2010-08-14 @ 16:11:08
URL: http://saraherikers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0