Egoistiskt eller bara dumt ?


Mamma kom ju med världens kommentar iförrgår.. Vi satt och pratade och jag tyckte att jag skulle rensa ut min garderob och slänga en massa så jag kan köpa en proppfull ny till sommarn. Då sa mamma, men du kan väl stå och sälja på loppis eller lämna på en loppis så får du pengar. Jag - men jag orkar inte stå en hel dag och kanske få 20kr för en tröja. Då kan jag lika gärna skicka kläderna till tex Haiti. Mamma - Nej du kan väl inte skicka iväg dem, tänk 20 kr och du säljer massa.. det är väl klart att du lägger pengarna i resekassan istället

Hur tänker man då ? Det var så otroligt viktigt att jag lägger pengarna till en resekassa istället för att skicka iväg de till barn som knappt har kläder. HaHa ! Top moment för Lena Karls.

Kommentarer
Postat av: sofia

Jadu vad säger man frow... SUCK!:)

2010-01-25 @ 16:19:26
URL: http://sofija023.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0