Helgen snart over again

Det går otroligt fort när det är helg. I Fredags orkade jag inte göra nått. Jag gjorde dock den godaste maten jag har gjort i hela mitt liv och då ljuger eller överdriver jag inte det minsta. Innan Emanuel kom hem halverade jag potatis, la i ugnen med sour cream and onion krydda på, hackade champinjoner, lök, morötter och paprika med potatis och toppade med lite olivolja. Sen till så gjorde jag en kall sås med en buljong tärning och lite krydda, och så stekte jag fläskfilé till. Jag blev så nöjd, Emanuel blev så nöjd. RIKTIGT gott var det :) Se.. jag kan !
Sen var vi bara hemma och mystem tog först en snabbvända på Ica för att köpa lite gott.

I går sov vi ut. Sen åkte karln på match och jag hjälpte mamma med att fixa fest. Pappa och mamma hade 100års fest för pappas släkt. Så vi ordnade massa innan gästerna kom kl 14.
Det blev väldigt lyckat. God mat och trevligt sällskap. Tog hand om min 3 männing Vera som är 6 mån. Otroligt söt. Måste lära mig ta hand om bebisar.. tkr själv att jag skötte det rätt bra. Började sjunga när hon blev trött och skrek, då blev hon tyst. (tror inte hon fattade att jag bara hittade på massa tok texter när jag sjöng med min otroligt fina röst rätt i örat) Tur att hon är 6 mån ;P

Idag tog jag åt mig ett jobb pass på kundtjänste. Riktigt segt var det att komma hit. Mörkt, dött och segt. Snart bara 3 timmar kvar. Då ska jag blåsa med Saaben över till g-bo för att äta hos svärföräldrarna. Först måste jag tanka annars kommer jag knappt från parkeringen.

Jag har även goda nyheter till er mina vänner. Jag har fått en intervju på Ica Maxi imorgon :) 700sökande och jag fick iaf en intervju. Thats good ! Tack vare kontakter, annars är det svårt. Så håll tummarna för mig så får vi se hur det går. Vore skönt att jobba i Falun och 10min hemifrån. håll håll tummarna !

Nu ska jag äta upp resten av mitt lösgodis. Otroligt mätt men det är ju bara några kvar ;)
Imorn ny vecka, lugn vecka. Har bara ett jobb pass hittills nästa Söndag. OM jag kommer få myror i benen ..

Njut av Söndagen nu  :)


Kommentarer
Postat av: Madde

Ja det är klart att vi kan! Jag har heller inget jobb nästa vecka. Hör av dig plutten! ;)

2010-01-17 @ 14:40:13
Postat av: Sofie

Fan vad roligt gumman. Håller tummarna för dig jag också. Kuul att vi ska ses imorrn :) serframemot det som fan. du är saknad <3

2010-01-17 @ 19:55:09
URL: http://superslurp.blogg.se/
Postat av: Sara

yeeees. Då kanske vi blir kolleger i sommar :D grattis. Bara var ditt vanliga glada du så kommer det gå galant :)

2010-01-18 @ 10:11:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0