Mätt som en plätt

Igår var en mycket trevlig kväll. Vi firade pappa i hökviken med flygandejacob (pappas favorit rätt) sen lite god efterrätt och så bakade jag kladdiga chokladmuffins till pappa. Superduper enkelt och det blev en 10poängare enligt alla :)) lite nöjd man är.

  • 2 ägg
  • 2 ½ dl strösocker
  • 2 tsk vaniljsocker
  • 1 krm salt
  • 4 msk kakao
  • ½ tsk bakpulver
  • 2 dl vetemjöl
  • 100 g smält smör eller margarin
  • Svischa ihop allt, in i ugnen 10 min .. låt kyla ner lite. Toppa med florsocker. TADA ! Just ja, hade även i lite Lingon tyckte det va så tråkigt med bara chocklad o hade inga andra bär hemma ;P

    Pappa fick iaf en WIFI radio från oss alla. han blev riktigt nöjd. Vi satt alla och lyssnade igenom lite radiokanaler efter maten. Den hade mer än 17000 kanaler. Så sjukt. Vi börjae lyssna på en amerikansk radiokanal som vi lyssnade på när vi bodde där. Jag mamma och sofia satt och skrev, kändes som igår ! ååh vilken känsla. Jag älskar USA mer än allt. Nästan allt. Emanuel först, sen USA :) Jag vill tillbaka för alltid ! Underbara land. Mitt namn står skrivet i USA. egentligen är det givet att jag ska bo där.. varför ska det vara så svårt nu :( Kan inte ens sätta fingret på vad det är jag är så fast vid.... det mesta är nog solen och stränder, enkel mat och SPRÅKET.

    Ikväll väntas bandy. Jag är så laddad. Sist spelade vi röven av Villa men till slut blev det förlust. Vi var värda 2 poäng. Utan tvekan. Vi tar Vänersborg istället, visa det ni visade sist. Tro på er själva :) Vi ska visa Micksen och Anders att vi kan knäcka förrädarna ;P Temperaturen är inte så livsfarlig längre, skönt det. Runt 10 tror jag. Då klarar vi av att stå ute o skrika :)

    Innan bandyn lär jag springa på gina och byta mina jeans som var för små. 99KR för jeans. Sjukt. Sen har jag en sen julklapp från Halebop som jag ska hämta ut på ica. En skön stor pläd med stjärnor på som passar vårat vardagsrum :)

    P.s. lägenheten är på topp nu. Städade varje liten centimeter och tvättade som aldrig förr. Glömde totalt bort att äta lunch och allt. Men nu är det fint :)) prrrretttty

    Nu ska jag jobba vidare. Det är de här timmarna som är segast. Kl är bara 13:20 och jag slutar 16:45. ooiiiii HOJ!


    Kommentarer
    Postat av: Nicoleee

    Frida, var med och tävla på min & Denise's blogg :'D

    2010-01-14 @ 15:01:35
    URL: http://arrman.se
    Postat av: Nicole

    Hahaha ;) Oj vad fel det kan bli! Du har ju kommenterat så du är med och tävlar nu ju ;)

    2010-01-14 @ 16:32:09
    URL: http://arrman.se
    Postat av: s

    haha sotnos..lovar ska gora dig glad me lockigt har o lagga upp bild ;) saknar dig sotnos. PUSS

    2010-01-14 @ 17:20:19
    URL: http://sharareh.blogg.se/
    Postat av: Anonym

    Hej :)

    Jag har nu igång en hel del tävlingar och det kommer in nya hela tin.

    Kanske finns det något som intresserar just dig.

    Vinn till dig själv eller varför inte till någon utav dina nära och kära.



    Var gärna med :)

    http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



    Är du int intresserad ber jag så hemskt mycket om ursäkt och då är det bara radera den hära kommentaren om du vill :)



    Ha det bra//M

    2010-01-14 @ 22:26:24

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0