Lediga dagar med familj


Igår kom mamma och pappa hit :) Vi käkade lite middag jag mamma och Emanuel hemma. Hemgjord kina mat. Mamma är king på att fritera i en stekpanna, blir skiit gott och knaprigt :D Pappsen hade middag med en kund i Majorna. Vi tog oss ner och träffade dem lite senare för att ta några kalla och se på Real - Milan :)

Idag skulle pappa på jobb hela dagen, emanuel med.. så jag och mamma tog en dag på stan. Strosa och kika och prova massa roliga kläder. En skit frän pälsjacka blev jag kär i. Vågat och sååå SNYGGT ! Men, ekonomin just nu sa nej för har andra saker att köpa som är viktigare denna månad.
Köpte iaf en födelsedags present till Emanuel. Så nu är hans 2 klara och behöver inte tänka på det mer. I love it iaf så hoppas han oxå gör det :)
Jag och mammsen åt lovely sushi till lunch. 11bitar för 60kr. Vissa saker får mig att ÄLSKA göteborg <3 Och ja, det är klart att det kommer bli sorgligt att lämna staden, men ändå är hemma alltid hemma, tryggt och skönt :) Blir nog bäst så, men Göteborg har ju snyggare kläder med fler utbud och butiker, snabbare att ta sig överallt med bussar och spårvagnar som går JÄMT, billiga restauranger och suuuushiii och annat :)

Hur som helst blev vi kvar på stan i många timmar sen var vi döds trötta och åkte hem. Gjorde lite kaffe och fika då kom pappsen hem oxå. Och helt plötsligt blev alla rastlösa på kanske bara en timme ... så jag och lena karls övertalade pappa att ta en vända till IKEA på nån timme :) Ibland är det lätt att övertala pappa till saker, synd om stackarn som bara har tjejer i familjen :P Vi fick iaf handlat pytte lite, 4 flyttkartonger, nya vanliga enkla glas 12 stycken och mamma har köpt bestick åt Emanuel :) (vi behöver veeerkligen nya bestick)
Sen smällde vi i oss en mjukglass pappa satt i bilen hela tiden (han hann in på systemet faktiskt) sen åkte vi hem igen.

NU lagar vi mat, tinar kräftor, väntar på min älskling. Sen ska vi käka och idag blir en tidig kväll. Imorn ska vi åka tidigt till Ullared. (hoppas inte på kaos, då kommer jag o pappa sitta utanför, och JA, vi övertalade pappa) :) hihi
Sen kl 15 imorn ska jag jobba, då är det Emanuel som tar hand om svärföräldrarna.

Nu ska jag vara social .. och min mage är vrål sugen på goooood maaaat !

hej hopp gummisnopp
haha bert ju

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0